wersja testowa serwisu

Gmina Witonia: Wakacyjny czas z GOKSiR za nami

Wakacyjny czas z GOKSiR za Nami ... relacja z wyjazdów i warsztatów.

Wakacje to wymarzony czas dla dzieci. Czas wypoczynku i zabawy… czas słodkiego lenistwa. W tym roku GOKSiR w Witoni, aby umilić ten letni wypoczynek zorganizował dla dzieci i młodzieży wyjazdy i zajęcia warsztatowe.

Poniżej relacja przygotowana przez Dyrektor GOKSiR w Witoni, Magdalenę Kluskę.

"Pierwszy dzień tj. 5 lipca rozpoczął się wyjazdem do na plażę do Chodcza. Tam po rozpakowaniu swoich rzeczy na kocach, uczestnicy oddali się wodnemu szaleństwu. W międzyczasie spacerkiem udaliśmy się na lody

W dniu 06.07.2021 r. pojechaliśmy do Skansenu Łęczycka Zagroda Chłopska. Zwiedziliśmy zabudowania z drewna i gliny - dom mieszkalny, szopę, stodołę, budynek z ekspozycją oraz kuźnię z miejscowości Porszewice i olejarnię z miejscowości Mszadla. Najciekawszym elementem skansenu jest wiatrak kozłowy z miejscowości Zawada. W jego wnętrzu prezentowana jest ekspozycja obrazująca miejscowe młynarstwo wietrzne na przełomie XIX i XX wieku. Zarówno same budowle, jak i ich wyposażenie prezentują nam miejscową kulturę Łęczycką. Przy stawie urządziliśmy sobie mini-piknik.

Kino Górnik i Muzeum w Łęczycy, odwiedziliśmy w dniu 07.07.2021 r. W kinie obejrzeliśmy film „Mustang z Dzikiej Doliny: Droga do Wolności", a w Muzeum podczas zajęć warsztatowych wykonaliśmy tradycyjne regionalne ozdoby – wycinanki oraz makatki. Dopisała Nam piękna pogoda, więc wyjazdy należy zaliczyć do bardzo udanych.

W dniach 12-13.07.2021 r. odbyły się warsztaty plastyczne w GOKSIR. Podczas zajęć powstały wakacyjne ozdoby z masy solnej, świeczki oraz etui na telefon z filcu.

Mamy nadzieję, że letni czas wspólnie spędzony z rówieśnikami pozostanie na długo w pamięci.

Serdecznie dziękuję p. Wójtowi Mirosławowi Włodarczykowi za nieodpłatne udostępnienie autokaru gminnego.

Szczególne podziękowania kieruję w stronę pani Anny Zawalskiej, pani Beaty Godlewskiej, pani Anity Fus oraz pana Mariusza Jagielskiego i pana Arkadiusza Godlewskiego, którzy pełnili funkcję opiekunów podczas wyjazdów i warsztatów, a także wspierali całą organizację zajęć. Dziękuję za bezinteresowną pomoc i zaangażowanie."